vrijdag 20 juli 2012

Dancing on Graceland..


van de week keek ik via uitzending gemist,
naar de documentaire Under African skies,
over hoe het album Graceland van Paul Simon,
tot stand kwam, en hoe moeilijk dat lag,
een Amerikaanse muzikant,
die samenwerkte met Zuidafrikaanse muzikanten,
in de tijd van de apartheid...
behalve dat ik het een prachtige film vond,
bracht het mij meteen terug naar de tijd dat
Daan een klein jongetje was...

(Daan wilde niet in de lens kijken op de
de foto's, genomen in een pasfotohokje..)


de Lp was toen net uit,
en ik draaide hem op een pick up,
terwijl ik dansend door de kamer ging,
in ons kleine huisje in Middelburg,
met Daan op mijn heup,
als ik goed luister hoor ik hem nog schateren..


hoewel ik natuurlijk niet Zo goed kon dansen,
als de mannen van Ladymith Black Manbazo,
tijdens dit optreden
 fantastisch, 
echt zo leuk, als je daar niet vrolijk van word...,
denk ik met veel plezier en een klein beetje heimwee,
terug aan de tijd,
 dat Daan nog Daantje was..
en zal het album Graceland,
voor altijd met hem verbonden zijn..

Deze is voor jou, Daan
-xxx-

(en ik ga Echt nog even oefenen,
op het dansje..; )

16 opmerkingen:

  1. Ja prachtige documentaire was dat he. En wat een leuke foto's zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat hebben veel mensen deze docu gezien en wat hoor ik er veel mensen over. Prachtig om te lezen wat jou herinneringen zijn. Blijf voor altijd dansen in je leven. X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke herinnering. De warmte en liefde voor je zoon komt gewoon door het scherm heen. Mooie muziek en een dansje? Een dansje oefenen is altijd goed :-)) fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk begin van de vrijdagochtend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bijzonder, ik blijf het ook keer op keer zo mooi vinden dat nummer!
    Ik heb bij de oudste ook een nummer met zo een mooie momenten, koesteren die momenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke muziek. Het dansje heeft, in het begin, wat weg van het Nederlandse "hoofd, schouders, knie en teen, knie en teen". Deze mannen zijn wel super ritmisch. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vond het ook een erg leuke documentaire. Heerlijke muziek & fijn dat er voor jou zo'n leuke herinnering aanhangt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, van zulke herinneringen. Ik zit nog volop in het 'kind op heup en dan door de kamer dansen- geweld, en hoop dat ik er later met evenveel liefde en plezier op terug zal kijken als jij. Prachtig ook, die oude foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat was een mooie documentaire, en ook hier bracht het veel herinneringen boven, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi om je te zien: vroeger en nu liggen zo dicht bij elkaar!
    -x-

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ga die docu maar even terugkijken denk ik :)
    Geweldige foto's! Vooral die uit het hokje vind ik super!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wij zagen Paul Simone én Ladysmith Mombaso in Brussel deze week. Life is het nog leuker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Paul Simon uiteraard. Duh!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank je wel Ingrid, hier word ik echt blij van, had ik even nodig :-), groetjes Winny.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb de docu opgenomen, moet hem nog kijken.
    Wat een mooie foto's en een heerlijke herinnering!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)