vrijdag 22 februari 2013

Bonjour de Paris #2


een hele goedemorgem,
uit een wel heel koud Parijs
dus niks geen vrolijke zomerjasjes,
en we zijn allebei zo verkouden als wat
maar de croissantjes zijn heerlijk,
(en de appeltaart natuurlijk...)
de stad prachtig


dus we wandelden wat,
ik nam een foto speciaal voor Jolanda; )
keken wat iedereen aan het doen was,
stonden hier en daar in de rij,
tussen fotograferende Chinezen,
en uitgelaten schoolkinderen,
bekeken wat kunst


kochten wat gezellige papiertjes,
aten falaffel in de Marais,
en keken naar de Franse televisie,
waar we weinig van begrepen,
maar ach..
niets te wensen over...
of toch?


ja,één Dingetje,
doe mij zo'n gezellig Frans fietsje....

fijne dag,
-X-

13 opmerkingen:

  1. Hè wat balen dat jullie allebei snipverkouden zijn. Toch nog hele leuke dingen gezien en gedaan :).

    Wij waren er de laatste keer (voor manlief de eerste keer) met onze huwelijksreis (bijna 6 jaar geleden) en manlief was toen ook ziek. Dus lagen al om 4 uur 's middags in bed tv te kijken...maar daardoor was het voor mij die 4 dagen wel heel goed te doen qua energie. En geloof maar dat ik met volle teugen heb genoten van mijn lievelingsstad!!

    Hopelijk hebben jullie vandaag wat minder last van jullie verkoudheid en kunnen jullie genieten van een heerlijk voorjaarszonnetje. Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier nog daar Ingrid!! En onthou de leuke adresjes aub..
    De Franse Fiets is leuk. Ben je ook al rijen huurfietsen tegengekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uit ervaring weet ik dat Parijs ook belachelijk koud kan zijn. Wij waren er vorig jaar in februari (lekker romantisch voor valentijn) maar het was toen -15! Sta je dan te klappertanden naar vriendlief die perse 80 foto's van de Eiffeltoren wilde maken ;) Maar het is prima te doen als je lekker van cafe'tje naar cafe'tje hobbelt voor een lekker warm kopje koffie! Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Parijs, daar wil ik ook nog een keer heen!
    Mijn vriend durft voorlopig niet - zijn beste vriend heeft daar een paar maanden terug zijn vriendin ten huwelijk gevraagd, dus nu is hij bang dat ik verwachtingen heb als we er heen gaan =P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, wij gingen een paar jaar geleden in de lente naar Parijs. Vriendjelief zonder jas, uiteraard. Die hebben we in Parijs maar meteen geshopt, wat was het koud. Wat een mooie foto's. Ik geniet mee. Sorry, aan zo'n fietsje kan ik je niet helpen...

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah Parijs! Mijn lievelingsstad! Ik ga het liefst ieder jaar (en nog liever 2x per jaar). Geniet ze en snuif de Parijse lucht en sfeer volledig op. Ook al gaat dat een beetje moeilijk met een verstopte neus.

    groetjes, Angelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ziet er mooi uit, leuke plekjes gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geniet er nog maar even van. En zo'n croissantje gaat er natuurlijk altijd in.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, Parijs! Zo'n mooie stad!
    Ik wil er ook nog een keer heen en dan wat langer dan 1 dag...
    En ben je al iemand met een roze tas tegengekomen???
    Veel plezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klinkt heeeeerlijk! Liever verkouden in Parijs dan hier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. parijs is zo fijn, mijn zwager komt er vandaan. geniet ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooooh, I love Paris. I really like your photographs

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)