donderdag 3 oktober 2013

First things I bought on a fleamarket..

de allereerste keer dat ik een rommelmarkt bezocht
ik moet zo ongeveer 15 zijn geweest..
was op het oude Waterlooplein in Amsterdam..
ik vond het geweldig...
de liefde voor tweedehands dingen was geboren..
en ooh overal die bergen met kleren
waar ik eindelooos in kon graven :)
uiteindelijk nam ik een veel te groot gestreept tuinpak mee
een turquoise wollen twinset
een stapel jaren 50 rokken
en een zwart ribjasje..ik weet het nog precies..
dat waren een heleboel spullen voor zo weinig geld
dat ik verdiende met een krantenwijkje
thuisgekomen vermaakte ik het tuinpak
(ik maakte toen ik klein was altijd
kleertjes voor de Barbie, 
dus ik dacht dat ik dat ik ook wel kon..)
tot een tuin-rokje en droeg het samen met de twinset
een maillot en roze kaplaarzen
ik vond zelf dat ik er Geweldig uitzag 
maar nu ik mijzelf zo getekend heb
zoals het er Ongeveer uit moet hebben gezien
vraag ik me af of anderen dat ook vonden,haha

ik wens je een fijne dag
-X-

23 opmerkingen:

  1. Ik vind het geweldig! Heerlijk in je eigen stijltje, je moet maar durven ;-). Er zullen altijd mensen zijn die vreemd opkijken, zo is onze samenleving nou eenmaal. Als jij je er maar goed in voelt/voelde. Ik geef eerlijk toe...ik durf het (nog) niet zo goed...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het heel leuk als mensen zo hun eigen manier hebben van kleden. Een beetje kleur in de grijze massa, daar hou ik van! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, ik vind het in ieder geval heel schattig, volgens mij zag je er heel leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha, geweldig! ik vraag me weleens af waar de uitbundige kleurrijke outfits gebleven zijn die ik vroeger altijd aanhad... probeer me te herinneren wat het moment was dat ik overging voor zwart en grijs ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. volgens mij zag het er geweldig (eigen)wijs uit. supermooi getekend ook, ben ik wel jaloers op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig toch ! ik kan me herinneren dat er een meisje bij mij in de klas zat (op Schoevers) die zichzelf anders kleedde dan anderen. Rood met oranje. Knalroze met groen, echt altijd zo kleurrijk. Ik durfde het zelf niet maar stiekem was ik wel een beetje jaloers ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hartstikke leuk, toch! Ik vond het ook altijd geweldig om naar het Waterloo-plein te gaan en kocht daar van die mooie kanten 'oma-bloesjes' .Vind ik nog steeds mooi.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk dat ik dat ook gevonden had hoor! Leuk! En ook mijn kringloopliefde begon op het Waterlooplein!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat leuk zeg, je had het toen al in je :-)

    groetjes Maike

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vorige week liep ik op Waterlooplein op zoek naar niets, wellicht mezelf in een iets vrolijkere bui en niet mijn herfstdip-ik. Lopend daar kijkend maar niets ziend naar de spulletjes, dacht ik wel "hee Ingthings moet hier eens rondsnuffelen" (heel naïef dat ik dacht dat jij er nog nooit geweest was)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige jeugdherinnering enneh dat is zo fijn om gewoon te denken dat je alles kunt. In het 'echte' leven heb ik daar ook nogal eens last van, maar ach een kniesoor die daar over zeurt ;-)
    Trouwens ik vind dat je tekening heel sprekend is!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Grappig, maar het ligt er wel aan hoe oud je toen was ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ten eerste een geweldige tekening natuurlijk, en dan ook: dat moet leuk gestaan hebben, kan niet anders.
    Knap Ingrid, hoe je iedere dag weer zo'n leuk blogbericht kunt maken, of uit je mouw kunt schudden, zo lijkt het tenminste..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. HayHay!
    Heel leuk! Wat een mooi creatief eigen stijltje!
    Ik vind het serieus heel mooi :-)
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik weet zeker dat je er geweldig uitzag! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je moet er prachtig uitgezien hebben! Geweldig. Mijn oudste dochter heeft ook zo haar eigen stijl en ik vind dat zo mooi om te zien. Lekker jezelf zijn en je niks aantrekken van anderen. Het gaat er toch om hoe jij in je vel zit ;) .

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha leuk, wij hadden vroeger elke maand rommelmarkt in het dorp waar we altijd stonden te verkopen, sinds ik niet meer bij mijn ouders woon kom ik er nog zelden, ik kan niet tegen de prikkende ogen achter de kleedjes, ik struin liever stiekempjes door de kringloop :P

    BeantwoordenVerwijderen
  19. super mooi! echt leuk dat je zo kan tekenen! xx coosje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. mijn eerste rommelmarkt aankoop was een barbieroze polderbroek , zo'n hele wijde
    Ik was 14 ..
    Mijn eigen dochters zijn nu 24,16 en 14 en rommelmarkten afstruinen is voor hen het allerleukste wat er bestaat

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)