dinsdag 17 maart 2015

My work/living space


Precies op die stoel, voor dat scherm,
zit ik elke ochtend blogberichten te typen,
ik zit altijd op het puntje van mijn stoel
(die ik ooit kocht bij de kringloop in Zutphen)
dat is niet zo goed voor mijn rug,
maar op de een of andere manier schuif ik altijd
weer naar voor (uiterst ingespannen bloggend ;)
Ik draai de luxaflex altijd open en 
ik kijk regelmatig eens naar buiten.
Daar zie ik allerlei mensen langsfietsen,
hier op de dijk maar ook aan de overkant van het kanaal.
Ook zie ik elke ochtend dezelfde mensen
die dezelfde honden uitlaten..


Door de week, als ik hier alleen ben,
gebruik ik ook de tafel om aan te werken
(eigenlijk is de hele woonkamer dan mijn werkplek..)
Om Iets te maken verzamel ik altijd van alles
om mij heen, papier, pennen, scharen verzin het maar,
ik heb er een hekel aan om tussendoor steeds
van alles te moeten zoeken, en meestal
ligt  er een berg spullen op de tafel
ik moet gewoon een beetje kunnen rommelen..


Dit is mijn inspiratie-bank en richeltje (randje?)
de bank komt, tenminste dat is wat ze mij vertelden
toen ik hem kocht, een oude bank uit
een gymnastiekzaal in Serooskerke (Walcheren)
Misschien is het wel helemaal niet zo,
maar ik neem het voor waar aan omdat ik het
gewoon een leuk idee vind.
Daarop liggen de boeken die ik regelmatig eens
inkijk en mijn eigen boeken, omdat het zo
gezellig staat, je eigen boeken op een stapel..:))
Op het richeltje staan de plaatjes waar 
ik op dat moment blij van word,
het wisselt nog wel eens..
De theepot is een kadootje van Daan
van Maandagdaandag, mijn blognaam staat er op..


In de avond zit ik meestal op de bank te handwerken,
het is een mooie strakke bank,
maar hij zit niet bijzonder lekker, een beetje alsof 
je in de trein zit, ik heb toch een lichte voorkeur
van zo'n bank waarin je helemaal wegzakt..
(nu ik naar de foto kijk zie ik ook dat ik wel even
had mogen bezemen, onder de bank, ha)
Ook de bank neem ik altijd helemaal in beslag,
wol, scharen, half afgewerkte haak- en breidingetjes
ik lijk wel een zwerver op een bankje in het park,
met al haar bezittingen er om heen..;)

Kortom, ik ben gezegend met een fantastische
werk/woon/zit en eetkamer, en jij, heb jij
een eigen werkkamer, of zomaar een hoekje?

Alle foto's nam ik op zo'n heerlijke lentedag
met de zon laat in de middag in de kamer,
vandaag belooft het weer zo'n dag te worden
en hoe fijn het hier ook is, ik trek er
maar eens op uit.

Ik wens je een fijne dag
-X-

20 opmerkingen:

  1. Hoi Ingrid, ik volg je al lang in stilte :-) maar nu moét ik toch iets zeggen : ik ben van Antwerpen, maar ik ken de strandtent in Westkapelle en de stranden van Walcheren zijn mijn favoriet! Maar dat je ook 'kotje' zegt dat deed me plots en hevig zo goed aan mijn hart, ik weet niet eens waarom LOL maar hà, dat voelde bekend :-) Je hebt een fijn werkhuis om het zo maar te zeggen (werkplekje klinkt wat klein) en ik zie dat je ook het hele huis inpalmt als je lekker bezig bent. Dat doe ik ook! Fijne dag gewenst en groetjes vanuit het niet zo verre Vlaanderen, waar iederen een kotje in de tuin heeft staan voor vanalles en nog wat! Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je toch een gezellig huis..heb ik ook best alleen ik zou wat meer orde willen in mij chaos. Ik heb overal alles liggen en dan kan ik wat ik nodig heb op een moment niet vinden natuurlijk. :)
    Het worden mooie dagen..geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind binnenkijken altijd erg leuk.....wat heb je een gezellig huisje! Mooie lichte basis met kleurige accenten, daar word ik altijd vrolijk van.
    Het bankje vind ik geweldig.
    Wij hadden vroeger buren die in de jaren 60 naar
    Serooskerke verhuisden, wie weet hebben hun kinderen wel op het bankje gezeten, haha, dat vind ik wel een grapig idee.. Maar misschien is het ook wel ouder (?).
    Ik heb ook een mooie 'werkruimte', maar zit ook graag in de huiskamer te knutselen.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Groot gelijk, van het zonnetje moet je profiteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig werken of beter leven in de woonkamer. Zelf heb ik een prachtige werkplek op zolder, maar net als jij leef ik graag met al miijn inspiratieboeken om me heen in de woonkamer (of mijn maatje thuis dat altijd waaardeert? tja :))
    Jouw plank met platen vind ik prachtig, net als jouw eigen theepotje. Grappig. Mijn blik wordt gevangen door alles wat inspirerend is behalve het stof.

    Geniet lekker van jouw eigen werkplekje, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, I really like posts like this one. It is always inspiring to see other work spaces. Your wooden shelve and old bench are wonderful. I like old things. I have the same situation - I have a work corner with old table. I use dining table or our couch for my sewing and crocheting projects. Have a great sunny time! Jolana (http://vjahodovce.blogspot.cz/2015/02/our-colorful-creative-space.html)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om je gezellige werkplekjes te zien. Met nog drie pubers hier in huis zit ik meestal te frutselen aan de huiskamertafel. Breien of haken doe ik het liefst in de bank. Manlief vindt al mijn gezellige rommeltjes best. Bedankt voor je altijd gezellige berichten. Ik lees ze altijd erg graag!
    Lieve groet Marie-Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me een heerlijk plekje :-)! Mooi huisje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Ingrid
    Wat ziet je huisje er super gezellig uit en ook zo netjes.
    Kan ik nog wat van leren. Ik heb wel een werkkamer waar ik heel veel tijd in doorbreng. Het nadeel van een grote werkkamer dat je hem ook volpropt. Tenminste dat doe ik. Je kunt het zo gek niet bedenken of ik heb het. Wel lekker natuurlijk. Je grijpt nooit mis hahahha
    Fijne dag nog
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, wat een fijne werkplek, ik woon in een klein huisje (wel heel gezellig) en daardoor heb ik geen eigen plekje. Ik knutsel altijd aan de huiskamertafel; ook leuk. Het fijne van een eigen werkplek is wel, dat je 's avonds niet alles hoeft op te ruimen.....:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik denk dat je de hele wereld (of toch bijna) in de houten vakjeskast op je werktafel krijgt. Wanneer ik aan de knutsel ga, moet ik van overal mijn materiaal bijeen zoeken. Vandaag was het hier (15 km van Maastricht) ook een super lentedag.
    Jeannine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ontzettend leuk om in je huisje te mogen binnenkijken! Wat een prachtige lampen boven de tafel, het lijkt wel gevouwen papier!
    groetjes Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig leuke lampen heb je boven je eet / werktafel hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Handwerken in de bank, knutselen aan de tafel, werken aan de tafel. We hebben boven wel een kantoor, maar dat is zo ongezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk huis. Ik had het witte bankje al vaker gezien op je foto's en die vind ik toch prachtig. Vooral natuurlijk met je eigen boeken er op :-). Spulletjes om je heen leggen, ik ken het... voor je het weet ligt alles vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ziet er gezellig en knus uit zeg. Lijkt me een fijne plek om te wonen, werken, knutselen......
    Ik zit ´s winters in de kamer want daar hebben we een open haard, zo fijn.... En zomers als het mooi weer is zit ik ´achter' , een kamer met openslaande deuren naar het terras en met zicht op de tuin. heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie en fijne werk/leefruimte! In de tijd dat ik je volg ben je een aantal malen verhuisd, maakt niet uit waarnaartoe je gaat, je maakt er altijd weer iets moois van, vind ik heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha, als je niets gezegd had had ik niet onder jouw bank gekeken ;-) Wel fijn om te zien dat ik niet de enige ben waar soms stof rond dwarrelt! Wij hebben de computer op de eettafel staan en als we veel eters krijgen zetten we hem plat tegen de muur met een knapperend haardvuurtje, of we halen hem helemaal weg. Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I am pleased to see I am not the only one with dust...My workroom is most of the huge dining room in this house, I had half the garage as studio in our former house, and here I love being in the middle of things. I can fit 3 tables, a sewing desk and a painting station in there, and 2 chest of drawers. I sometimes have students or a group of crafty ladies come to my place. Nothing stays empty for very long, and I get too busy to dust. So little time, so many ideas... Greetings from autumnal New Zealand.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)