dinsdag 2 februari 2016

Don't worry ;-)


Laatst vond ik een sloop bij de kringloop,
ik nam het mee niet zozeer voor de sloop 
omdat die van een wel heel vreemd glad materiaal
gemaakt was, maar vanwege de geweldige verpakking..
Mijn haar heeft nog nooit een 'zaterdagavond' look
gehad, en het eerste wat in me opkwam toen ik 
de tekst las was; als dat nu eens je enige zorg was,
dat als je wakker wordt, je haar nog goed zit 
met strik en al (en zie je de nachtpon;-)?
Nee, in bed en daarbuiten ook heb ik vele andere
zorgen die mij vaak wakker houden..
Nu moet ik zeggen dat, sinds ik elke dag weer
mindfulness- en meditatie oefeningen doe,
het allemaal stukken beter gaat met de zorgen.


Niet dat ik ze niet meer heb, haha, nee,
ze buitelen over elkaar heen, en ze verdringen 
elkaar bijna om aandacht te krijgen..
Wel oefen ik er in om ze gewoon te laten zijn 
wat ze zijn, zoals er tijdens de oefeningen gezegd wordt,
merk op wat er is (zonder er in te duiken of vast te houden)
met een open blik, mild voor jezelf
(ooh dat vind ik moeilijk) en vriendelijke aandacht.
Vervolgens Mag je ze ook weer loslaten.
Ik denk werkelijk als je een tobber bent als ik
het beste kado wat je jezelf kan geven een cursus
mindfulness is, mocht je daar niet aan toekomen,
of het misschien wat duur vinden (ik vind dat
relatief, gezien wat je ermee kan bereiken)
zijn er op internet ook allerlei meditaties te vinden.
Heel fijn zijn die van Edel Maex , het zijn korte
15 minuten meditaties, en aah die stem..:-)

Kortom, ik voel me echt beter nu ik die rustmomenten
heb ingebouwd op de dag, en ik werk ernaar toe
dat mijn haar mijn enige echte zorg is,
die ik vast hou en de hele dag aan kan denken..

Ik wens je een fijne dag
-X-

7 opmerkingen:

  1. Ooo wat heerlijk; dat kussensloop! (hoe zeg je dat eigenlijk, die of dat kussensloop?) Ikzelf heb ook nog nooit zaterdagavond haar gehad, als dat tenminste betekent dat het heel mooi zit :-) Goed van je, die mindfulness oefeningen, ik zal je tip meenemen van de 15 minuten meditaties, ik verheug me erop..... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik'ben meteen gaan luisteren naar de oefening. Inderdaad, wat een stem......... dank je voor de link.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vroeg me af of je Brahma kumaris kent.Je kan hier allerlei cursussen volgen en die zijn ontzettend leuk. Wat ook heel fijn is,ze kosten niks.Je geeft wat jij vindt dat je wil geven. Kijk is op hun website http://www.bksa.org/agenda/amsterdam/
    Ben benieuwd wat je er van vind.
    Groetjes Clärle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ! Ik volg je ! Ik heb net een traject gedaan ... bij edel maex ;)

      Verwijderen
  5. Alhoewel ik al een tijdje in het bezit ben van "vive la vie" en "kringloopgeluk" heb ik pas sinds een week of zo je blog ontdekt. Wat een feest!!!! Je berichtjes zijn voor mij kleine cadeautjes. Hierbij geef ik er een terug middels een groot compliment. Je nieuwe boek heb ik al in bestelling. Ik kijk ernaar uit en ook naar alle berichtjes die (hopelijk) nog gaan volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Soms moet je even je stilte moment opzoeken te midden al die ( creatieve) gedachtestromen.Daarna heb je weer wat meer ruimte en inzicht ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)