maandag 7 maart 2016

A special meeting..


Jaren geleden, nadat ik heel lang niets aan handwerk
had gedaan, zoals haken breien of naaien, had ik
er ineens weer zin in, ik had enkel niet zo'n idee
wat ik wilde maken of moest beginnen.
Dus ik kocht een boek van Lotta Jansdotter, waarover
ik eens wat gelezen had in een blad.
Dus ik naaide er wat uit, maar omdat ik op de een of
andere manier weinig geduld heb de naaimachine
ging ik verder met haken en breien, wel keek ik vaak in 
het boek, gewoon ter inspiratie.
Het was een start voor mijn hervonden plezier
in handwerk, mijn blog en wat er zoal meer volgde.


Later volgde ik haar ook op Instagram en toen er 
vorige week een oproepje stond voor een model,
voor wat van haar jurken, in Amsterdam dacht ik; oohh,
zal ik..en na een lichte aarzeling, soms moet je 
even over je aarzelende zelf heenstappen, dacht ik: ja!
Dus ik belde mijn dochter Judith, ik weet dat ze dat 
soort dingen heel leuk vind om te doen, zij stuurde
een mailtje en ze werd uitgenodigd..
Gisterochtend vertrokken we samen naar het Loyd hotel
hier in Amsterdam, een beetje giechelig, 
want een beetje spannend was het natuurlijk wel.
Het was een hele leuke ochtend, Judith poseerde
alsof ze nooit anders deed, hoewel het best koud was.
Lotta en haar vriendin Jenny, de fotografe
waren meer dan aardig, en alles verliep 
in goede harmonie, er werden foto's genomen,
aan Judith's haar en jurk geschikt, poses aangenomen
net zolang tot ze een beetje blauw begon te 
zien van de kou..:-)


Later dronken we koffie en aten appeltaart
en spraken over van alles en nog wat en vooral 
over boeken en aah wie had dat gedacht, toen ik haar 
boek kocht, jaren geleden, dat ik daar nog eens zou zitten,
en met haar over boeken zou praten..
Ja, soms moet je gewoon eens over jezelf heenstappen,
als ik dat niet al jaren geleden gedaan had...
Meer dan tevreden gingen wij naar huis en ineens
had ik na al dat haak- en breiwerk zin om wat te naaien..
Dus ik bestelde het nieuwste boek van Lotta,
om zo'n fijn jurkje voor Judith te naaien.

Weer een cirkel rond voor mijn gevoel,
hoe mooi is dat!
Ik wens je een fijne dag
-X-

15 opmerkingen:

  1. Wat een bijzonder én leuk verhaal! Dat was echt een super dag, een super appeltaartdag zelfs!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat bijzonder. En wat goed dat je over je aarzeling heenstapte. Ik ga googlen op haar boek......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk om te lezen en wat super tof hoe je het gedaan hebt. :) Wees trots op jezelf en je dochter Judith!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie ervaring en wat goed dat je toch gereageerd hebt. Succes met het maken van het jurkje voor Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is zeker een bijzondere ontmoeting! Prachtig jurkje heeft Judith aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vandaag ben ik jarig en bovenaan mijn wensenlijstje staat je nieuwste boek. Het is er nog niet dus kreeg ik een 'tegoedbon', een 'daarbenikookheelblijmeebon' . Weet je, mijn verhaal is zo herkenbaar, mijn creativiteit lag als een diep begraven schatkist,stevig op slot in de grond. Ik kon er niet meer bij tot ik op een mooie dag van mijn zusje een boek kreeg waarvan ze zei, dat is echt wat voor jou Ka.Vive la vie en de papiertjes, bollen wol en potloden sprongen als vanzelf uit de kast. Met dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed van jou om over de schroom heen te sstappen. Nu heb je een geweldige dag en een gave ontymoeting gehad.
    Helaas moeten wij even wachten om de boeken van Lotta Jansdottir te kunnen bewonderen. Ze staan nog niet op haar website en de shop is waarschijnlijk ook nog onder contructie.
    Misschien kun jij op jouw blog wat van haar boek(en) laten zien?

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een bijzonder verhaal! Mooi over het zetje wat een mens soms nodig heeft, je je over je schroom heen moet zetten en de cirkel die rond is.
    Mooi ook de foto van je dochter.
    Met warme groet, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezellig verhaal om te lezen. Ik naai graag, maar kende Lotta nog niet. Ik ga snel eens kijken naar haar werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed van je en als je hulp nodig hebt zak je maar even af naar het zuiden. Ik geef daar naailessen aan 4 verschillende groepen. Jij mag altijd binnen lopen!!! Succes met je mooie lapjes van Lotta.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)