dinsdag 18 oktober 2016

Zeemeermin

Dank jullie wel voor alle aardige reacties op mijn
verhaal (waargebeurd) van gisteren, hier en 
via de mail, waarin ik ook dit tekeningetje ontving.
Het was van een kapitein van een onderzee boot,
in feite was hij het enige bemanningslid, maar hij mocht
zich graag kapitein noemen, hij vond de pet zo 
mooi die bij die functie hoort..
Hij vertelde dat hij enige tijd geleden iets merkwaardigs
zag op een van zijn ontdekkingstochten, hij kon het niet
duiden totdat hij mijn bericht onder ogen kreeg.
Hij zei dat hij snel een tekening maakte, van wat 
hij meende gezien te hebben, namelijk een 
zeemeermin met een zelfgebreide trui
(hoewel hij dat niet zeker wist, hij weet niet
zoveel van handwerken) die aan het breien was
(dat wist hij wel zeker, dat deed zijn oma ook)
Ook zag hij allerlei boeken meedeinen op 
de ondertstroom, met de titel Lov-ing wool.
Daar in de eindeloze zee..je boek is heel goed
ontvangen zei hij, dat wilde hij even laten weten.

Ooh wat heerlijk om te weten en wat lief van de
kapitein, vind je niet?
Ik wens je een fijne dag
-X-

9 opmerkingen:

  1. Die visjes met een das om geven me een brede smile! Weer een typisch Ing-thing. En ik ben blij voor de zeemeermin dat ze een warme trui aan heeft want dat water in de oceanen lijkt me zó koud!
    Zie verder commentaar op je vorige blog ;)
    Xx
    Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor wat het waard is: ik vind je boeken prachtig en heb ze alle drie. Telkens als ik mezelf even wil verliezen in "iets", pak ik jouw boeken en zit daar dan makkelijk een hele middag in te lezen en bij weg te dromen. Van en bij te genieten dus. Ze zijn me zeer dierbaar. Blijf aub in jezelf geloven. Je bent het waard!!! Lieve groet, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ingrid,
    Ik las net je blogbericht van gisteren, wat jammer voor
    je, je zult je toch wel enigszins bedrogen voelen, maar
    ik wil je even laten weten, nog steeds heel blij te zijn
    met Loving wool in de kast, ik vind het een heerlijk boek!
    En er komt vast en zeker weer iets mooi's op je pad.
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk wegdromen bij die tekening met zoveel toepasselijks voor jou. Hopelijk merk je de steun in jouw rug. Gewoon doorgaan met al jouw in het oog springende creatieve werk.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. :) wat een leuk verhaal! Ik heb in elk geval je laatste mooie boek al een tijdje in huis en ook je kleurboek. De eerste 2 boeken heb ik van de bieb geleend, die ga ik vast nog wel eens kopen. t Komt vast helemaal goed met je boek en er volgen ongetwijfeld nog meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, niet iedereen krijgt een bericht van een kapitein van een schip. En wat een wijze woorden van die kapitein.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)