woensdag 14 december 2016

Roze


Ooh nu heb ik me helemaal verslapen, ik ben 
eigenlijk standaard om kwart voor acht wakker,
maar ik werd pas na negenen wakker, ik ben gewoon 
een beetje uit mijn doen, misschien komt het door
het grijze weer, waardoor het helemaal niet meer
licht lijkt te worden, jee wat heb ik daar een hekel aan..
Die loodzware lucht die als een soort deken 
overal over heen ligt, ik ga vanzelf mee zitten
somberen met dit soort weer..
Ik hoop op nog steeds op sneeuw,
hoewel dat er niet in lijkt te zitten,
volgende week ga ik naar Wenen en ook daar 
wordt geen sneeuw verwacht, ik had altijd het 
beeld van Oostenrijk van bergen en sneeuw, 
voordat ik er ooit kwam..
Maar ook in Wenen (wat op een laagvlakte ligt)
wordt er geen sneeuw verwacht...hmmm..
Mocht je deze roze sneeuw willen haken, 
haak dan kleine rondjes van fluffy wol
(haak 4 lossen, maak een ring en haak daar
12 stokjes in, kant af en rijg ze aan een draad)
Deze wol kocht ik bij de Zeeman, maar je kan 
natuurlijk van alles gebruiken, een aantal 
berichten geleden gaf ik de beschrijving van 
de grote witte sneeuwbollen.

Ik ga even wakker worden en ik wens je 
een hele fijne dag.
-X-

3 opmerkingen:

  1. Ik vind dit sombere weer ook vreselijk. Word er echt sip van en hoop iedere dag maar weer op zon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw lichaam heeft het gevoel dat je best een piepklein winterslaapje kunt gebruiken. Wel een raar begin van de dag als je normaal veel vroeger wakker bent.
    Goed idee om zelf sneeuw te haken. Mooi, lekker zacht en het smelt nooit. Ik houd helemaal niet van sneeuw, maar deze gehaakte vlokken vind ik wel mooi.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker naar buiten gaan, neus ophoog, goed inademen en een stukje lopen.....daar krijg je energie van.
    Wat leuk, deze sneeuwvlokken, en ook nog eens makkelijk om te maken/haken.
    Na de Kerst ga ik ze eens proberen, ik vind het altijd zo leeg, als alle kerstversieringen uit huis zijn, deze vlokken zijn dus een leuke opvulling.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)